Simply Siti & ........

Sedang asyik berjalan-jalan dengan lesu ( almaklumlah kan stress ngan keje)sambil mata melilau melihat brg2 yg ada di rak2 shoping mall ini, tetiba lalu kat bahagian make-up.
Terpandang kelibat sepasang ibu& anak pompuan nyer..kebetulan brg yg aku nak cr tur dekat jer ngan dua beranak nie ( aku bukan nak cari make up yer), apa lagi telinga aku nie pun terdengar ler dgn tak tersengaja perbualan mereka tu…
Anak   :           Ma, cepatler ma…adik nak eskrem tu?
Emak  :           Kejap ler dik..mak nak try make-up nie jap..
Anak   :           Ma jangan pakai ler, kawan kita cakap make-up2 ni ada babi!
Emak  :           Adik!! Mulutt...siapa yang berani cakap cmtu yer? Mana ada ler!
Anak   :           Jadi yang kawan kita kata ada tur?? Pastu dier kata, Siti nurliza
yang orang islam punya make-up pun ada babi, inikan lagi
make-up lain-lain tur.
Emak  :           Ya Allah..yang adik dengar kata kawan tur knapa?

Aku yang dari tadi mendengar tetiba terus tampil memberi kenyataan...

Aku     :           Adik Datuk Siti dah keluarkan kenyataan yang produk dier halal,
JAKIM pun dah sahkan, berita yang adik dengar tur salah! Kawan abang keje ngan Datuk Siti
( dalam hati aku pulak berkata ’ ko nak mampus Siti nak guna benda2 tak halal nie, tak de paedahnyer, takkan dier pun nak guna benda haram kot!!’)

Emak  :           Dengar tur adik, make-up lain-lain nie pun halal juga tau! Siap ada
logo halal lagi...kalau yang jual kat luar tur yang tak ler percaya sebab tiruan.
Anak   :           ohhh..tapi mak kan baru jer beli makeup kat uptown tur!
Emak  :           *&^%$#^*(&(^%..banyak mulut tul budak nie..jom lahhh!!

Aku terus blah sebab tak sanggup melihat kepandaian anaknyer siap bikin malu kat emak dier jer :-P

pasni makcik2, akak2 & adik-adik bleh ler gi beli tanpa was2 yerr..

Comments

Popular Posts