HALAL? INAI ATAU HAIR DYE


gaummmm best tak rambut gua!!ngaummm
hehe dah masuk part 3 nie...part dua dolu tu tajuknyer ' snails &.....' ..klik jer..ini kesinambungan dr yg lepas...btw..layankan jelerr..

Babak 3:
Lepas tur aku pegi bhg rambut. Teringin nak mem’omputeh’kan rambut nie hehee, sempena tahun baru nie nak rambut baru gak ler, biar panjang asalkan lain dr yg lain. Aku pun apa lagi terus ler mencari jenama yang sesuai ngan kaler yang mantap! 
kaler yg kiri pun best, kanan pun best hehehe
sesuai ler ngan aku,,keje gomen nie uhukkkk
yg nie konfom aku dapat anugerah pekerja cemerlang!!!

Dengan tidak semena-menanya ada pulak sorang adik comel nie dtg kat aku.

Adik    :           abang nak kaler rambut ker?
Aku     :           emm yerr dikk ( sambil kehairanan )
Adik    :           Kakak saya cakap, brg2 nie suma ada babi!
Aku     :           ( dlm hati aku berkata ’ tak hbis2 lagiker isu babi nie weii adoiiiii ),
knapa kakak ckp cmtur?
Adik    :           sebab adik nak warna rambut mcm jastin bibir,macam2 kaler
rambut dier kan, adik minat kat dier, pastu kakak kata tak yer!
Rambut dah hitam asli bagusler, dier tur guna kaler rambut, suma
tur x halal
eiiih bila rambut justin dah kene curi oleh robert

Aku     :           adik.. ini halal ler, dier guna produk luar negara, malaysia punya
suma halal, tengok nie ada logo halal kan..
adik     :           tapi kan, kakak ckp lagi, pakai kaler rambut nie pun nanti
sembahyang tak
sah! Air wuduk tak sampai..
aku      :           speechless kejapp...sambil senyum sinisssss
adik     :           kalu nak juga boleh guna inaii…halal..ustazah kita ada ckp juga…
aku      :           ( mana aku nak cari inaiii pulakkkkkk)

tetiba mak dier panggil dan adik nie pun blah sambil melambai kat aku!
Aku pulak terus blahhh keluar dari mall nie dengan langkahan seribuuu...nak cepat keluar nnti tak pasal2 kene jawab isu halal haram ler! Babi ler!!!! Adoiiiiiiii…
Sambil hati berkata ‘ knapa ler budak-budak skrg nie pintarrr gilerrr!!!’



Teringat pulakk gurauan ngan kawan aku dulu...
Aku     :           ( sambil melihat gambar2 binatang ) Mell...cuba ko ikut mcm iklan
tv tur... tanya aku cmtu ( iklan burung murai)
aku nak ko cabar aku sejauhmana tahap kesabaran aku!!! Ok..tanya aku apa nama binatang nie!!
Mell     :           ok..apa nama binatang nie?
wow!! nyum nyummm

Aku     :           Siput Babi ler
Mell     :           Siputtt apa?
Aku     :           Siput babi ler
Mell     :           Siput apa??
Aku     :           Siput ler babi!!!!
Mell     :           *&*^**  terhembur kata-kata macian dier kat aku siap ngan tempias
skaliii..adusssssss

Aku dah kenakan dier..skrg giliran aku pulakk! Hukum KARMA padan muka aku!!!
ko pun tau gak malu kannnnnn....



OK ler citer2 pasal babi nie dah tamatttt..next month nak citer pasal kucing pulak hehe..miowwwww miowwwww

Comments

Unknown said…
SALAM,
AKAN SINGGAH LAGI ! SERONOK MEMBACA N3

Popular Posts