Melaka Bandaraya Bersejarah

Perjalanan aku bermula pada 5/2/2011 tghari dari Putrajaya ke Melaka. Buat pertama kali aku menuju Melaka dengan kereta sendiri.

Rasanya Melaka tak lah jauh sgt tapi dek cuti CNY pastu hujung minggu..ambikkk ko!! masa aku terbuang atas jalan jer..

Sepanjang perjalanan ke Melaka..adoiiiiii banyak sgt traffic light! dahler jem teruk..memang bercuti atas jalan juga lah jawabnya!
Sampai lewat petang pastu aku pun dok cari hotel dgn menggunakan khdmat Garmin GPS nokia aku tur..
Stay hotel CK..budget hotel tapi berbaloi-baloi!!!

Aku pun memulakan rondaan dengan hanya berjalan kaki sejauh 1km cmtur kot!...
tempat pertama ke Chinatown..mcm kat hong kong pulak!! tapi meriah siot!!!

sok2 pulak ke area muzium,bkt St Paul dan A Famosa, dataran pahlawan, Naik Menara Taming Sari, kapal pirate carribean dll...Aku dah mcm join amazing race bila dok asyik tgk jam dan kejar masa..

Ahhahhh..boleh beca2 kat sini pasang lagu lady gaga ler, korean pop ler, poco-poco ler dll...susah nak dengar lagu rakyat!!..bagi aku ia sedikit sebanyak mencacatkan suasana di Melaka itu sendiri! bandaraya bersejarah kan seharusnya banyakkan budaya rakyat kita!!!


3 hari 2 malam kat Melaka memang best...sana-sini cuci mata!!!!so lepas nie?????????tungguuu

Comments

Popular Posts