ANTI VALENTINE'S DAY 2

Ada apa dengan 14hb Feb?
besar sangat ker hari itu? perlukah diraikan seperti hari perayaan yg lain?
Glamour @ dengan meraikan 'hari istimewa' itu seperti mengikut peredaran masa??

cewahh banyak pulak soalan aku nie!!.....
aku dulu memang pernah jugalah meraikan si Valentine's Day nie ( tak mau kalah gak wei)
Almaklumlah kan dulu tgk kwn2 meraikannya! bagi hadiah ler, belanja makan ler, greeting card ler, wish sana-sini ler....macam-macam!!

Tapi bila dah besar panjang nie baru terfikir apa yang aku buat dulu tu kalau ikutkan memang tak patut!!!
tak da faedahnya..bikin dosa adaler!!! astagfirullah ;-(

aku pun ada gak ler search hukum-hakam pasal si valentine's day nie!! memang terbukti!! kita umat islam tak wajib meraikannya..dalam erti kata paling mantap..HARAM!!!...

Tapi kekadang kita terlupa dlm sibuk2 kata itu ini haram! cuba renungkan diri sendiri adakah kita solat 5 kali sehari? tak makan rasuah? tak berjudi? tak menipu? jaga wudu'? solat khusyuk? menghormati jiran? tak memfitnah? tak mengumpat? jaga kesucian rohani&jasmani? tak pegang org bukan muhrim? tutup aurat? mcm pompuan@ lelaki? dan segala sifat mulia?????    kita hebat dalam hal hukum hakam tapi terlupa yang kita pun belum cukup beramal dengan sifat2 muslim sejati....' renung-renungkan selamat beramal'

Aku bukanlah perfect 100%...tapi untuk tidak meraikan valentine's day adalah satu ibadat!..satu usaha untuk mengelak buat dosa!..Semoga kita semua sentiasa diberkati dan mendapat hidayah berterusan daripada Allah S.W.T....   Amin

Apa kata wanbah:
Buat masa sekarang cinta belum ada dlm kamus hidup aku setelah apa yang terjadi!!!

Comments

Popular Posts