BIBIK OHH BIBIKKK!


Ini kisah my kazen yang baru jer ambek sorang bibik jaga 1st baby dier..
Itulah pengorbanan yang terpaksa dilakukan..terpaksa minta bibik jaga..tuntutan kerjaya & kehidupan memaksa my kazen berbuat demikian...kalu zaman dulu x heran kot tapi zaman sekarang nie macam2 boleh jadi..ala kita pun konfom mesti dah pernah dgr citer kes2 bibik nie..ada yang kene belasah atau membelasah...

Membaca wall facebook my kazen nie..ada sesuatu yg buat aku terhibur..kelasss ko maria!! Dapat bibik cmnie..konfom anak ko pegi oxford...

Gini citernyerrrr. Bila si bibik & bie ( nama glamer my kazen nie) nama dorang nie dah lebih kurang gak hahaha..jgn mare bie..

Bie & Bibik :-)
      saya : bik,tolong ambik lobak
                ~bibik pun ambik la sawi~
      Saya : bukan yg nie bik,xtau ke lobak yg mana...
                ~saya pun buka peti ambik lobak~
      Saya : ini lobak namanya bik..
      Bibik : saya panggil CARROT puan...

                 hahahah~hebat bibik aku!!!


Kannn...bibik sekarang dah maju...
korang nampak apa yg aku nampak????atau mata aku nie kabur kot..kikikihhh

Teringat kisah kwn aku nie..dier orang Kelantan
Kwn aku nie ada ambik bibik..agak berumur gak ler..tahap makcik2 ler katakan
Suatu hari ditengah hari......

Man& Bibik:
      Man: Jom kita belasah durian..bibik jom makan sekali..
      Bibik: ok pak..
      Ima( wife man): bik jom makan durian...
      Bibik: nggak apa..mkn dulu ya..sy mau pegi ambik baju dulu..
      Ima: bik ambik durian  nie sedappp..nnti tak sempat ..suma kat sini hantu durian
      Bibik: ala nggak apa..nnti kemudian ya bu’...
      Adeq( anak man): ala bik ambek...ambek ( budak2 biasa kalau tak diturutkan hati memang   cmtu)
     Man: Bik..ambik budu! Coz aku dah malas nak bangun..
     Bibik: tetiba bertukar dr hapy2 tetiba mcm sedeyy...
     Man: bik..ambik budu..
     Bibik: baik pak..terus ambek durian dr genggaman adeq..
     Man: eiikkk..ala..bikk..sy kata ambek budu,bukan durian tu...budu bik..dlm peti ais tur..
     Bibik: ohh budu tu..ingat pak kata saya BODOH!
    Man: patutlerrrr tersentapppp..adoiiii..lawakk ler bibik aku nie..

nak tau nape man nak minta bibik ambek budu nie.




jeng






jeng






jengggg...inilah dier resepi budu+ durian....emmm aku pun tak pernah makan..




tp atas nie aku ambek dr blog sorang akak nie..coz man tak ambek pun pic menu budu+durien dier..so terpaksa ler selongkar kat internet...
bleh read blog akak nie di: imzen.blogspot.com...nyummyyyy sodappppp...

Comments

Unknown said…
Salam,
Ish, carrot dlm gambar tu boleh makan ke?
wanbah said…
hahaaah..boleh jer..kita sunatkan dulu baru gorenggg

Popular Posts