Saturday, February 4, 2012

Yippiee...aku blajar main gitar !



Kini aku mula berjinak2 ngan gitar...haha habisler jari jemariku nie..org kata main gitar nie bikin rosak jari..dah main baru tahu ..sakit doww wat 1st mcm aku nie..nak petik string tali besi nie memang payah ler...

Dari apa yg aku tahu sebelum nak stat amek kelas nie..ada 3jenis kelas... Klasik, Akustik & elektrik..aku ambik akustik ala2 Yuna gitu..yg elektrik& klasik nie ada exam pulak..akustik just practise& play...gitar pun mengikut kelas nie gak..akustik nie yg gitar tali besi...amekowwwww kebassss..

inilah 1st gitar aku..tuk budak baru belajar..kalu dah mantap bleh beli gitar lagi gempakk...
Yamaha F310

Yamaha alamanda  nie ler tempat aku ambik kelas gitar.. cikgu aku Mr ROZAIMI ROSLI..dia nie salah seorang ahli grup DEEJA VOODOO SPELLS...fuyooo hebat cikgu aku gitaris mantap seyhhh...sayang aku jer sampai sekarang tak mahir2..konfom cikgu aku geram jer dalam hati hehehe..byk kali ajar cmtu gak..bengong! soryy cikgu..umur dah tua kan so kekuatan jari& minda tu tak sepower bdk2 muda hhahaha...

cikgu aku yg mantap ngan grup dier...
yg pakai topi tu ler my cikgu..rock babeee!!

Kekadang aku gelak sendiri..kenapa ler baru sekarang baru tergerak hati nak ambik kelas gitar ler...napa  tak zaman sekolah dulu..emmm...nampaknya semakin aku berumur nie semakin kearah kemudaan ler kot...mcm citer the curious case of Benjamin button..Cuma bezanyer fizikal tetap cmni,just minda semakin hari semakin keremajaan ...
Aku sebenarnya dah lama nak main gitar nie..just skrg baru ada kekuatan hati. Hopefully somedy aku bleh jadi gitaris mantap mcm cikgu aku Mr Rozaimi Rosli nie..pastu bleh ler aku join grup dier jadi gitaris ..gulpppppppp...ko mampuu?????
Main gitar nie bagi aku satu ilmu yg perlu dipelajari..dan gitar nie bg aku adalah raja segala alat muzik...bleh dibawa ke sana sini....adalah satu kerugian kalu kita x reti main gitar!!!so aku sahut cabaran ini!..belajar gitar! Yippieeeee...

So next week practise lagu wake me up when September ends ( green days)..

sebahagian hasil kelas aku..nie suma nota2 penting...pesanan cikgu Mr Rozaimi Rosli... "awak kene practise selalu cara nak tukar jari, pastikan semua string bunyi bila dipetik..kene lebih lancar bila tukar dr kod ke kod..." baekk cikgu...hehehe



5 comments:

shahzan said...

bapa hinggit gitar ni bro.. aku pun baru beli gitar yamaha jugak..

wanbah said...

hye shahzan.. gitar nie dlm rm 300++ ..jenis yg akustik..yn nie paling murah kot..heheh...tp skang aku dh stop blajar gitar..byk sgt kerja..tp rugi pulak...skang nie jari aku dh kaku balik hahhaa

ayu halim said...

I also join guitar class at YAMAHA wangsa walk. Cikgu dekat sana hebat2.

wanbah said...

hye ayu halim...bestnyer blajar gitar...amek kelas jenis ape yer...akustik?

siti hajar said...

salam nak tanya... yamaha alamanda ni masih bukak lg ke?