kisah akhir tahun 2012..welcome 2013

alhamdullillah, syukur pada ALLAh YANG MAHA ESA..masih diberi kesempatan utk terus bernafas tahun ini..semoha tahun ini akan terus berjaya & mendapat kecemerlangan yippieee..

Seperti biasa ler..kerja2 aku memang berlambak...sampai otak pun dah jem..tapi apakan daya wajib disetelkan juga..arahan bos itu bos ini si polan dan si anu seperti baisa juga ler..suma perlu dilaksanakan...tapi akhirnya memang dah pasti...memuaskan hati satu pihak,yg pihak lain belum tentu suka...bunyi mcm kecewa je kan..begitulah hakikatnya....

bagi aku tahun ini tahun paling banyak cabaranya...seriously!..

urusan SKT ( sasaran kerja tahunan ) dah setel...tahun ini entahlah sapa yg akan dpt anugerah 'perkhidmatan cemerlang'...siapa yang dapat tu Tahniah..siapa yg tak dapat tu cuba lgi tahun depan..& aku?? kalau ada rezeki ada ler..kalau x da apa boleh buat kan..tak nak mengharap sebab sejak zaman sekolah aku mengharap dapat anugerah itu lah inilah...tapi tak tercapai akalmu..pastu mas studi kat UKM pun sama..x dpt apa2 juga...& kini kerja aku...aku dah x nak mengharap apa2..biarlah bekerja balik kekadang balik pagi...sabtu ke ahad ke cuti umum ke dtg gak..kekadang tu aku x claim OT pun..Book Off pun jarang ler sgt..pernah sekali aku terlepas flight balik raya sebab kerja!..
famili aku dtg sini bercuti 2 minggu tapi hasilkan aku dtg gak opis...pastu hari2 terakhir bersama mereka sblm mereka balik kg...tetiba aku dikejutkan dgn 'ugutan'..yeler pada masa yang sama ada kerja kau x dpt setelklan ..bukan x setel cuma lewat shj..aku dah buat sedaya mungkin kot!..hari2 terakhir hingga hari nak hantar family balik kg tu..ugutan yang begitu mengecewakan!...nak buang aku ler, nak jatuhkan itu ini ler...YA ALLAH..kenapa lah aku dibuat seperti ini!..kesian family aku!..dah ler nak jumpa mereka setahun sekali! pastu dtg sini habis kuar duit ribu2 beli tiket jer...ada masa aku x dpt juga menyetelkan beberapa kerja ikut masa ditetapkan.tapi apakan daya yg negatif itulah yg di "HIGHLIGHT" yang keja mati2 sebelum ini hanya dipandang sepi...tapi aku yakin bila kita x adil kat org lain ALLAH akan balas juga...& ya..forgive but not forget!..but stilll unforgiven!
adalah lebih baik kalau aku jadi org teraniaya..ingat doa org teraniaya nie makbul..

orang pernah kata aku nie jenis 'biarlah' mengalah katanyerrr...tapi itulah aku! diri aku!wat kerja diam2 tup2 dah siap...benda2 cmnie yang orang ingat aku tak buat kerja..hanya disebabkan aku 'susah' buka mulut ckp apa benda aku dah wat!...

hanya ALLAH je yang tahu kan...

ok ler nak chawww dulu...semoga tahun ini segalanya beralih positif :-)



Comments

Popular Posts